torsdag, juli 09, 2009

Min sydenferie

Jeg var en tur i Syden. Hadde en flott uke med masse soling og bading. Så skulle vi dra hjem igjen! Jeg satt på flyet. Hadde glemt å ta på meg selen, men det gikk bra! Men halvveis på vei tilbake til Norge oppdager piloten at han har glemt å få landingstillatelsen fra flyplassen i Syden, noe han må ha for å få lande på Gardermoen, derfor må vi snu flyet for å dra tilbake å hente den! Når vi letter for 2. gang har jeg heldigvis husket å ta på meg selen. Vi merker at det er noe som ikke stemmer. Piloten reiser seg opp å begynner å gråte! Flyet begynner å miste høyde. Jeg ber "Gud, la det gå bra!" Vi ser en elv under oss. Jeg ber om at vi må styrte i den. Flyet lander med et dunk! Jeg ser meg om og blir letta over å se at det har gått bra med alle. Vi landet ikke i elven, men rett ved siden av. Vi får beskjed om at vi må ta på oss redningsvestene og hoppe i elva. Jeg får på meg vesten og tar med meg veska mi, men får beskjed om at resten av bagasjen kan vi ikke få. For å komme til elva må vi krype under et gjerde. På andre siden av gjerde står Aleksander Rybakk, jeg får gitt han en klem, og er litt irritert for at jeg ikke har kameraet mitt, men kommer på at det ville jo uansett bli ødelagt når jeg hopper i elva. Så hopper jeg.



Jeg husker ikke mer før jeg sitter å spiser frokost på et av de fineste hotellene i Syden. Vi har fått beskjed om at om en uke skal flyet være reparert, og vi kan dra hjem igjen! Det vil si en uke til i Syden. Ved siden av hotellet ligger en butikk som selger flytemadrasser. Jeg tenkter at siden vi skal være her en stund til skal jeg kjøpe meg en flytemadrass.



Så ringte vekkerklokken og jeg må på jobb!

3 kommentarer:

Mum sa...

Jammen godt at ikke Sydenturen vår endte så dramatisk :o)

Ruth Iren sa...

haha, sjibt d der me rybak daa :P

Torbjørn sa...

Eg traff Rybak, og eg hadde kameraet klart ;)