mandag, januar 10, 2011

Møte med fagfolk

Da jeg kom hjem fra skolen i dag treffer jeg en rørlegger nede i gangen som driver å henger opp en lapp på ytterdøra. Jeg ser at det står noe om at det skal byttes vann og avløpsrør eller noe i den duren. Han lurer på om jeg bor her, for han kommer til å bråke en del i dag, for han skal plugge gølvet (Med tykk l). Jeg spør da: "åja, kan vi ikke bruke vann og sån da?" Han ser dumt på meg og svarer: "Nei, jeg skal bare plugge gølve, så forhåpentligvis skal jeg ikke ødelegge noe". Jeg bare "Aha ja".



Er det meningen at jeg skal vite hva "Plugge gølvet" betyr? Har jeg gått glipp av noe i løpet av oppveksten min?

4 kommentarer:

Lillian sa...

Hehe.. Ej ana ikkje ka d betyr iallefall, så då e vi to :-)

Mum sa...

Du har vel blitt oppfostra for mye på Sunnmørsk dialekt og ikke østlands dialekt da tror jeg?

Cathrine sa...

Så du kan fortelle meg hva det vil si å plugge gulve mamma? (begynner forresten å lure på om det var pigge gulvet han sa, men er ikke helt sikker)

Mum sa...

Jeg tror kanskje han helst sa "pigge" - og jeg tror det betyr at han skal hugge opp gulvet for så å legge ned nye rør.