mandag, august 20, 2007

En paraply med penger!

Nå har skolen begynt igjen og i går var vi på O`store sammenristningstur. Det var ikke alt for mye å finne på på en barneskole i geiranger når det regnet, så nermest som en spøk sa Eyvind at jeg skulle stelle meg opp å synge, så skulle han gi meg penger! I en slik kjedsom stund er ikke jeg vond å be, så jeg stellte meg opp. Etter en halv strofe kom PK og. Pengene strømmet inn! Det var også flere som prøvde seg som gatesangere ette hvert!

Etter hvert ville vi nå nye høyder, så da stelte vi oss utenfor en av turistbutikkene i Geiranger, men dette med mindre hell, selv om jeg må si at "Mellom Bakkar og Berg" svunget bra! Pengene sammlet vi i min søte hvite paraply, og etter en auksjon av en fyrstikkeske som vi hadde fått hadde vi sammlet inn akkuratt 300 kr. Dette er supre saker. Det viser at giverånden her på skolen er bra! Og vi er i gang med misjonsprosjektet!Illustrasjonsfoto

Jeg vil også slenge med et bilde av vinduskarmen min som jeg synes har blitt riktig så fint:P

8 kommentarer:

palmakristin sa...

jess, gatemusikantane gir sej ikkje før vi fe inn masse penga te misjonsprosjektet nei! forresten so va de en flott vinduskarm :)

Janki sa...

haha:P skulle fått en slant fra meg å. I dag diskuterte vi tigging på skolen. Ej syns det e bedre å gi til nokken som gjør nokke.enn dei som bare sitte der. Så du hadde fått fra meg!

Ellers va vinduskarmen din.Ej hadde kanskje foretrekt litt mindre ting i den da.

Camilla sa...

dåkke va mega flinke te å synge!:D

Anonym sa...

Hei

Kreativitet er viktig dersom dere skal nå målet til russeprosjektet, men det tror jeg dere har litt av. Lykke til med russeprosjektet.

Det er forresten interessant å se hvordan en vinduskarm kan bli et diskusjonstema.

Anonym sa...

Ja, det er sunt å kjende seg en gang i blandt. Det kommer som regel mye kreativitet ut av det... Håper kreativiteten får blomstre utover høsten..

Lillian sa...

Gratulerer :)

Anonym sa...

Hei. Er det på tide å oppdatere profilen din, eller går du fortsatt 2. året på Vestborg v.g.s.???

Lina sa...

så artig da! mange fleire slike påfunn no, så klare dokke sikkert å slå oss til og med;)
- du he forresten fått det kjempe koslig på rommet mitt! e imponert