onsdag, september 24, 2008

Til deg som kjeder deg på skolen!

Her er noen tips:

- Gjem deg et sted på klasserommet. Sitt helt stille under oppropet. Midt unde timen hopper du fram og roper "lurte deg, jeg er her"
- Sett et skilt på pulten der du skriver "I drømmeland, snart tilbake". Lukk deretter øynene å prøv å sov! Hvis læreren vekker deg, bli sint og si "kan du ikke lese?"
- Lek stein, saks, papir med deg selv. Anklag venstrearmen din for å jukse!
- Gå med åpen buksesmekk, hvis noen påpeker det, si "Det er sån jeg liker det"
- Ta et ark og skriv "påmeldingsskjema" på toppen. Send det rundt.
- Avbryt læreren ofte ved å spørre "kan du stave det?"
- Fortell læreren under en prøve at "stemmene" prøver å få deg til å jukse!
- Presenter alle for din fantasivenn "Bob". Hvisk så til "Bob" at du ikke kan fordra denne klassen.
- Reis deg opp og løp en runde rundt rommet. Sett deg ned som om ingenting har skjedd.
- Rekk opp hånden på alle spørsmål og svar "svaret er 3"
- Tegn et kart over klasserommet. Bruk dette hver gang du skal til plassen din eller ut av klasserommet.

Hvis du jobber:
- Informer alle om hvor du er til enhver tid. Send ut e-poster som "hvis du trenger meg er jeg på do i 3. etg."
- Fortell barna dine over middagen at "på grunn av den økonomiske situasjonen er vi nødt til å bli kvitt en av dere"

Fra facebookgruppen

280 thing you can do i class when you are REALLY bored!!!!

Oversatt av Cathrine Rogstad

8 kommentarer:

Karina sa...

Hah, det var noen gode her ja! Likte spesielt den med å løpe en runde i klasserommet for så å late som ingenting. :)

Brynhild Marita sa...

hehehe.. Fantastisk bra:)

palmakristin sa...

min favoritt: spør om å få gå på do, reis dej opp og gå rett på veggen. lag ei grimasje og gå på veggen igjen. smil forlegent og gå ut døra..

kor ej lo når ej satt i en norsktime å las alle dissa! her snakka me tolljflira asso =p

Cathrine sa...

Hehe! Ja, den likte jeg og godt=) Mange morsomme som sikkert burde vært på lista, men så gadd jeg ikke lese gjennom alle, så tok et lite utdrag!

Ruth Iren sa...

Haha konge! dette sko me ha praktisert på vb :P futti så løye d hadde våre =D

JC sa...

Haha, har du prøvd noen av disse eller?

Synes forresten du kan lage en egen liste til deg selv - hva man kan gjøre når man går i oslo. Punkt nr 1 der må være: Se opp og hilse på gamle kjenninger som går rett forbi en på Nationaltheatret, med bare en søyle imellom, og som prøver så godt de kan å smile og hilse uten å rope HALLA over hele! :)

Cathrine sa...

Har nok ikke prøvd noen av disse selv nei, men skulle gjerne gjort det=)

Men har vi gått forbi hverandre? Det var da virkelig ikke meningen! Jeg tar det igjen nå! Neimen hei Jane Christin=) Er det du som er ute å gå! Hvordan går det med deg da?

JC sa...

hehe, hei Cathrine! ja da, jeg er ute og går vettu. Går bra med meg, koser meg på ny skole :) og du da, hvordan er det med deg?