mandag, september 29, 2008

Er holbarhetsdatoer oppskrytt?

Her om dagen fikk jeg så lyst på pannekaker, så jeg dro på butikken for å handle inn nødvendige ingredienser. Når jeg stod inne på det kalde kjølerommet på bunnpris for å finne melk fant jeg også en kurv hvor det stod "1/2 pris". Som den gniene nestensunnmøringen som jeg er tenkte jeg yess! Og vet dere hva jeg fant i denne kurven? Jo, pannekakerøre. Sån ferdiglaget. Jeg glemte melken og tok med meg denne i steden. Grunnen til at det var halv pris var at den gikk ut på dato om 2 dager.
Jeg spiste pannekaker til middag først en dag, så en dag til! Det var fortsatt litt røre igjen etter dette. Da skrev vi dato 25 september på kalenderen, og dagen da røren gikk ut. Hadde jeg spist pannekaker til frokost denne dagen hadde det gått smertefritt, for pannekakerøra gikk nemelig ikke ut før kl 12.14.

Når det kom til middagstider den 25 september var jeg svært skeptisk til hva jeg skulle gjøre. Skulle jeg kaste resten av røra, eller skulle jeg prøve å spise den, å se om vi alle lever på en livsløgn? Jeg valgte det siste.






Jeg kan herved bekrefte at det var ingenting i veien med røren selv om det var nesten 4 timer siden den hadde gått ut på dato!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kan dette være noe du har arvet med deg hjemmefra?

Anonym sa...

Cathrine!!! Hvis du ligner på en nestensunnmøring, så må du ikke gå på bunnpris... Dyr butikk:)
Du må gå 30 m lenger ned, da snakker vi billig butikk:)

Men hvis du trenger en guide dag, så skal jeg vise deg alle matbutikkene i nærområdet:P

Cathrine sa...

Jeg har finni både kiwi og rema også, men jeg har funnet ut at bunnpris ikke er SÅ ille.. Både melk og philadelpia (vet ikke hvordan det skrives) var 2 kr billigere på bunnpris enn rema!

Anonym sa...

Wow:P
Ikke dårlig!
Er så lite utvalg på Bunnpris syns jeg da! Men spørs jo hva man skal ha! Finns jo Rema, Kiwi, prix, Smartclub osv i nærheten:)

Anonym sa...

Fint å bo sentralt ja:)
Gleder meg forresten til jeg skal bli bedt på pannekakemiddag til deg;)

palmakristin sa...

hahahahahaaaa!!!!! fin topp forresten =)

Hanne sa...

Genialt Cathrine! :D
Fortsett slik, så blir jeg stolt av deg, vet du! Bunnpris er forresten fin på den måten at man får varer som har gått ut på dato! Ingrid og jeg har utnyttet dette, og fryseren er dermed full av vaniljekaker, kanelsnurrer og fyrstekake - helt gratis!!! :)