lørdag, februar 24, 2007

Snøvær på sørlandet

Dere som har fulgt litt med i media i det siste, har kanskje fått med dere at det har vært et lite uvær på sørlandet.. Jeg liker jo å være der det skjer, så selvfølgelig hadde jeg klart å forvirre meg ned til Grimstad... Uværet begynte vel så smått den dagen jeg kom ned, det var på tirsdag. På onsdag skulle vi på butikken og da så bilen sån ut.
Det var bare å starte å grave da, men vi fikk jo kjøpt oss litt mat...

På torsdag skulle vi hjem, men været var jo ikke akuratt blitt bedre. Vi hadde egentlig forbud hjemmefra mot å kjøre hjem, men været skulle jo ikke bli bedre før på søndag, så jeg nektet egentlig å være der så lenge. Så etter mye om og men, så bestemte vi oss for å prøve å kjøre. Ikke så mange happy kommentarer for det hjemmefra, men vi prøvde... Det første vi måtte gjøre var jo nå og å grave ut bilen.

Her er da bilen vår til høyre..Fronten var gått dekt...

Eskimoen Cathrine var med på å klare å grave fram bilen, for det gikk til slutt..:D

Da bilen var gravd fram var det bare å begynne å begi seg ut på veien. Det gikk ikke fort.. Tror vi brukte 20 min på en første mila... Når vi skulle til å svinge ut på E-18 fikk vi oss litt av et syn. Det stod det kilometervis av tailere og lastebiler med retning Kristiansand. Det fleste trailerene var forlatt tror jeg. Prøvde å ta en liten filmsnutt av det som jeg har lagt ut på youtube. Filmen er bare tatt med mobilen min så den er ikke så bra. Men det var helt sykt ass.. Stod lastebiler over alt...
Ellers så var det enorme mengder snø over alt. Dette er da bilde av et skilt som stod langs kanten. Det var snø helt opp til selve skiltet. Bildet er desverre litt dårlige siden det bare er tatt med mobilen min inne fra bilen.

Vi kom oss heldigvis hjem i god behold.. Takk til alle dere som ba for oss...

17 kommentarer:

Anonym sa...

Det gikk mange bønner fra heimen og til Vår Herre. Vi er takknemlig for bønnesvar. Gud er god.

johanm88 sa...

Ej he både høyrt og sett om ditta på nyheitene, men ej hadde ikkje trudd at d va so gale! Enda bra at dokke kom dokke velberga heim igjen da:)

-Johan-

palmakristin sa...

woho, de såg arti ut å grave ut bilen! so bra at du e en snø-entusiast vertfall ;) gla for at de gjekk bra på vei heim ijenn!
blei ganska gla for å sjå at du ha oppdatert, ej klare ikkje å komme på en einaste ting å skrive om ej asso! menmen... nyt siste dagane ta ferien no da bartemus!
-klem-

Janki sa...

wowshi.. det så sjukt ut asså..
Veldig glad for at du kom deg gjennom stormen..:D eskimo, eskimo, snow is cool:P

Anonym sa...

bra med en oppdatering med bilder;) og veldig fint at dere kom dere hele hjem. det er det viktigste:) ellers er det dumt at du drar i morgen da..... :(

Brynhild Marita sa...

Hehehe.. Austlendinga å Sørlendinga klare ikkje å handtere snø.. Ooo.. 20 cm med snø på en dag!

Cathrine sa...

Skal love deg at det var mer snø der nede enn du noen gang har sett Brynhild:p Slike mengder snø har aldri vært i Ulsteinvik..:P

Brynhild Marita sa...

haha.. ka veit vell du om det??+

Cathrine sa...

HAr vært på sunnmøre et par vintere i mitt liv da..:P Kan vel ikke si jeg har sett masse snø i Ulsteinvik..:P

Anonym sa...

Hehe.. Hvor mange ganger har du VÆRT der? =P Men iallefall, ej e gla fordi her ikkje e så mykje snøv ej! Åsså en ting: Påska -90 så va det 1,5 m snø på sunnmøre. :)

Brynhild Marita sa...

På Tronstad (der moromor å morfar bur) kom d en gong 1 meter snø på en dag.. Der va sikkert 1 meter frå før også, so 2 meter.. Trur du d kom på nyhendene? Nei! Veit du korfor? Fordi d vart ikkje kaos! Dei visste nemli å halde sej inne!!

Cathrine sa...

Så bra..;P men d sier vel litt mer om plassen tronstad enn om snømengen...:P Er ikke så mye å finne på på tronstad, så da kan man likegodt være inne..:P

Lillian: Mormoren min bor i Herøy (på Herøy?) så har faktisk vært i Ulsteinvik en del ganger..:P

JC sa...

Oi hehe, ser litt gøy ut å oppleve ja! Hva heter fila på youtube da?

Cathrine sa...

Det ligger link til youtube... Bare å trykke der det står kilometervis med lastebiler og trailere. tenkte jeg skulle få til sån proff som deg, men d klarte jeg ikke..:(

Thomas sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Thomas sa...

Problemet e at folk som bor sør i landet ikke forstår at det ikke går an å kjør moped o.l. på sånt føre.

JC sa...

hehe, det er ikke så vanskelig, hvis du har en brukerkonto på youtube (og det regner jeg med at du har siden du har lagt den ut).. Og så klikker du på den videoen du vil legge ut og velger post video, og da må du legge til bloggadressa di, og etter det er det bare å poste filmer for harde livet :)