mandag, januar 22, 2007

Is om vintern, på bakken eller i munnen?

I dag følte jeg en merkelig trang til å oppdatere bloggen min, men hva skulle jeg skrive? Det var et mysterium. Jeg var innom tanken: Jordskjelv, tur i trekket, post, sangen jeg hører på, men ingen av de engasjerte meg noe særlig i dag. Men så slo det meg. Jeg har jo spist is i dag. Ordentlig pinne is. Type Hennig - Olsens Crème Classic Jordbær. Jeg gjorde litt research på emnet, og fant en hel side der det stod om denne isen. Den får du og se hvis du trykker på denne linken: http://www.hennig-olsen.no/artikkellisteaz.aspx?m=21&mid=614
Det var egentlig ikke isen min denne posten skulle handle om, men nå fikk dere jo litt bagrunnsinfo også da.

Det jeg egentlig hadde tenkt til å skrive om er hvor undervurdert is er om vinteren. Hvorfor spiser folk så lite pinne-is om vinteren? Jeg kan faktisk ikke finne noen grunn til å la være å spise is om vinteren, og tenk da. Hvis du har lyst på større is, så er det jo bare å stikke isen ned i bakken, så blir den større. Is om vinteren er jo faktisk fantastisk..:D Så dette er en liten oppfordring til dere: Ikke dropp å spise is bare fordi det er vinter. Tenk så skuffet isen blir da?

5 kommentarer:

palmakristin sa...

ej kunne ikkje ha våre meir enig ej asso.. sjøl om ej foretrakk den isen me sjokolade utapå i dag, synst ej du he et supert poeng.. vintern e jo like fin årstid å spise is på som sommaren (unntatt sann is me kjeks, for den blir mjuks :S), å i tillegg e de ofte tilbud me! JA til meir is om vinteren (på pinne, ikkje i veien..)

Anonym sa...

ej for min del, ekke så glad i is lenger. D må i så fall bli saft-is:P

tihi

Janki

Anonym sa...

Det er vel lov til å være uenig med deg :). Is på pinne spises om sommeren med KAFFE, selvsagt... Unntatt krokanis da self...

Anonym sa...

Hei!:) Har begynt å lure på om brusfritten er verdt det.. tviler på at det blir mer enn 50 kr å tjene på det.. philip drakk ikke brus etter de hadde krasja engang og da var visst den eneste drikka de hadde brus, så tror nok han greier det:) Men blir digg 1. april da..
Er det varmt (eks: sommer) vil man ha noe kaldt (eks: is)
Er det kaldt (eks: vinter) vil man ha noe varmt (eks: te/kakao/...)
Derfror er is generelt best på sommeren:)

-jenny-

Anonym sa...

is er best året rundt;) for min del kan jeg godt spise is hver dag.. det er så sabla godt!!! meeen, jeg skulle jo finne på noe bra du kan skrive om:p For eks.. hva skal du i vinterferien?? det lurer jeg på....... spent som bare det....