torsdag, januar 11, 2007

Snø på Strandafjellet

Jeg har lenge fått masse klager på at bloggen min ikke er blitt oppdatert (det er gøy!) så da tenkte jeg at jeg skulle oppdatere..:D

I går var jeg min første tur i trekket. Det var herlig. Det snødde her hele dagen, så nå er det snø på bakken:D Fikk forresten også mld av ei venninne i Bergen, det snødde der og. Men så fikk jeg mld 5 min senere, der det stod at det regnet igjen, men jaja... Her snødde det hvertfall.

Vi var 3 stk som drog opp i trekket. 1 på snøfjøl, 1 på snow blades og meg på slalom. Vi var klar for å ha en fantastisk tid på Strandafjellet. Når vi kom opp snødde det fortsatt, og selv om jeg hadde kledd på meg for my klær, fordi jeg var redd for å fryse, frøys jeg forde. Men bortsett fra skare på bunn av bakken, der jeg klarte å tryne skikkelig, så hadde jeg det bra.

På slutten begynte vi å kjøre litt i løssnøen utenfor det preparerte området med lys. det var gøy det. Vi datt og datt. (hvertfall jeg og ho på snøfjøl) Men det var skikkelig gøy. Siste turen tok vi av oss skiene og stupte kråker i løssnøen midt i en bakke. Det var gøy det.

Strandafjellet er et bra sted dere. Så bare ta turen dit. Samtidig kan dere jo komme å besøke meg..:P

Bilde er fra strandafjellet. Det er ikke fra i går da.. Men se så fantastisk det er der. Det er fra toppen av ene trekket, og ut mot Storfjorden.

9 kommentarer:

palmakristin sa...

veldi bra.. fin beskrivelse av all dettinga ;) puddersnø e gull =) må sei de va bra koseli i går, ekje du gla for at ej overtalte dej? hehe...

Thomas sa...

Viktig å skryt av at du har venna i Bergen da!

Cathrine sa...

PK: Jo, kjempeglad..:D
Thomas: Ja, faktisk!!!

Anonym sa...

koonge me snø..:D gler meg sjukt te andre sida åpna..d ska bli diggus:D hehe...hadde verdt råcool å sjå deg dette vned bakken, å spess av trekket..tror vi gjor det i fjord åsså..nesten da verfall:P

sgid:P

Anonym sa...

Flott med oppdatering. Her har det også blitt snø i dag, men det er nok en stund til det blir skiføre... Skulle gjerne ha kommet på besøk, men....

Anonym sa...

hehe, såå herlig bilde altså! Savna Stranda no! :P Du må ta vare på dinna tida:) skal snart på fjellet vi med da, men veit ikkje kor bra det e:P
ha det kjekt i snøven! *kul blogg foresten*:)

Anonym sa...

Imponerende utsikt fra Strandafjellet. Det er jo nesten like storslott utsikt som fra Skimtefjell, men nedfarten fra Skimtefjell er sannsynligvis mye tøffere.
PS, hva er symbolet for ironisk smil?

Cathrine sa...

hehe.. det kan du jo drømme om..:P Jeg vet ikke om noe ironisk smil, men jeg ville brukt et geipetegn. et slikt et:P jeg har en tendens til å bruke det litt for mye tror jeg..:S

Lillian sa...

Bra oppdatering Cathrine! :) "Gull"!
Som vi sei det på borga!