søndag, mars 18, 2007

Cathrine, The Telemarkgirl


Har du noen gang drømt om å kjøre ned en fjellside med nydelig puddersnø med telemarkski? Bare bli i et med naturen og kjenne vinden som blåser deg i ansiktet? Det har jeg.

Min kjære står på telemark. Dette synes jeg ser så sinnsykt morsomt ut, (egentlig står jeg på slalom, men telemark ser jo 10 ganger gøyere ut!) så jeg har lenge hatt lyst til å prøve det. I går fikk jeg muligheten. Jeg fikk lånt meg et par ski, og drog opp i trekket med godt mot og et åpent sinn. Det første som ikke var så kult var været. Det snødde tett, hadde ingen sikt! Jeg hadde lånt et par briller som ikke funket helt heller, så jeg så ikke alt for mye. Kom meg opp heisen, så begynte timen. Jan Kristian stod å skrek "Bøy høyre, strekk ut venstre. Bøy venstre... JA, bra! Det var jo NESTEN en ordentlig sving!" Etter et par turer var ikke det gode motet mitt så godt lenger. Det funket liksom ikke. Jeg bare trynet. Jan Kristian hadde fortsatt motet oppe å prøvde å oppmuntre så mye han kunne. Men jeg var lei. Etter 4-5 turer i bakken, + 2 turer i barnetrekket ga jeg meg! Jeg gikk og satte meg i varmestua og ventet på at klokken skulle bli kvart på 3, så jeg fikk dra igjen!

I dag har jeg en litt annen oppfatning. Jeg synes det faktisk var litt gøy. Jeg fikk jo nesten til en venstre sving og jeg prøvde jo ikke så alt for mange ganger.

Konklusjon: Spør noen meg om å prøve telemark igjen, svarer jeg sikkert ikke nei!

PS: Tusen takk for lånet av ski MARIA! Det var kjempeflotte ski:D Aldri sett så fine telemarkski før noen gang!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Den som gir seg er en dritt...

Anonym sa...

Alt må læres før det er gøy. Det gjelder alt fra tyske gloser til Telemarkkjøring. Kjenner jeg deg rett prøver du igjen

Anonym sa...

Ej syns du va flink ej Cathrine! ej såg vertfall 3-4 veldi bra svinga:P Åso va d litt gøy å sjå dej å Janki ligge i en hau oppi bakken:D

Lillian sa...

hehe.. bra Cathrine! :)

JC sa...

Hehe, "den som gir seg er en dritt" - syns jeg var en god kommentar fra din kjære mor ;)

Brynhild Marita sa...

Telemark e gøy!!! Bra at du ikkje jir dej da! Slalom e kjedeli i forhold;)

palmakristin sa...

hehe.. ej synst du va flinke ej =)

Anonym sa...

jo igår skjønna du.. da va ej en tur neppå devold-kaia.. å henta skoen min... som d va begynt å vekse gras i...

Anonym sa...

det va jo ikkje så gale da.. Det e bare d at når du e vant til å stå på slalåm e det ekstra vanskelig å ska begynne å sta på telemark, for slalom e får enkelt:P

men stau pau..Neste øving på søndag:P

Janki

Karoline sa...

det er vel ikke så veldig mange som får det til på verken 1, 2 eller 3. forsøk. men jo mer man prøver, jo gøyere blir det:)

Anonym sa...

hehe! tror jeg hadde ledd... men veldig bra cathrine. du er tøff som prøver:) du blir nok flink bare du øver vøtt!! jeg skal forresten ringe deg straks. så da er det best for deg at du tar telefonen:)

Ida Mari sa...

Hei,ditte e den kule jenta som du fekk låne skia med(Maria, men ej berre låne ida mari sitt namn),og som du ikkje skreiv du lånte skia med. For det syns ej faktisk at du skulle nevnt...hmrf

Anonym sa...

Typisk Cathrine å oversjå slike ting....

Ho skal prøve å få det til å høres ut som de e hinna eigne ski veit du ;)

Cathrine sa...

Nå er det rettet.. Maria er nevnt og alle er glad..:D

Anonym sa...

no e ej kjempe glad for at du nevnte mej=)