mandag, mai 14, 2007

Gullkorn

Tenkte jeg skulle dele noe som gjør hverdagen på Vestborg koselig med dere! For av og til har vi gang og t-kjøkkenvaske. Da får vi noen koselige dikt på døra vår. Artige saker. Hvem skappoeten er er det bare spekulasjoner om, men jeg holder en knapp på Søgni.

Hei og hoppt
gangvask er topp
gjør så godt du kan
tøm bøtter og spann (syng gjerne en sang)
og det på mangda og torsda.

tekjøkkenet ser ikke ut
finn fram en klut
vask og gnikk i en fei
Tilsyn er på vei

Sommeren er forbi
vaskebøtta er di
ganvask er topp
gjør det med en mopp
og det på mandag og torsdag

Høsten er her
og du er nær
tekjøkkenvask må til
vær så snill
og det på mandag og torsdag!

tekjøkkenvask
vask tekjøkkenet
tevaskkjøkken
kjøkkentevask
ja, nettopp d.

På gangen bor kaniner
De er store som miner
vask og vær grei
Tilsyn ser deg

er det ikke fantastisk?

Så må jeg få dele Martine sitt "russekortgullkorn". JEg bare digget det!

"Jeg skulle ønske jeg var alle de andre, så kunne jeg være avstandsforelsket i meg selv!"


Ja hvem er vel ikke forelsket i den jenta her?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Tante kan ikke si at ho er forelsket i Martine, men veldig glad i ho er ho... (PS lykke til med russetida Martine)

palmakristin sa...

de va dødsbra russekort =) de e bra du motivera oss me gangvaskdikta cathrine =) stå på!

Cathrine sa...

Haha Mamma. Måtte tenke litt for å forstå den der:P

PK: Alltid:P

Anonym sa...

fine gullkorn dette her ja:) er jo nesten så en kan bli gla hver gang en skal ha gang eller t - kjøkken vask jo:P

Anonym sa...

Vil det hjelpe på vaskeinnsatsen her også dersom vi lagde slike fine dikt

Anonym sa...

Ja det lurer jeg også på Cathrine! ;) Takk for plass i din bloggeverden! Det gjorde godt.:)

Cathrine sa...

Selvfølgelig pappa! Bare sett igang å skriv!

Anonym sa...

Å vaske ned og vaske opp
Det gjør jeg ganske uten stopp
Ja, det er faktisk ganske topp
og bruke langkost, klut og mopp.
Ja, særlig i mitt barndomshjem.
Jeg gjør alt for å glede dem.
Min kjære mor og kjære far.
De er det kjæreste jeg har.

Er dette bra nok?

Cathrine sa...

hehe.. Supert pappa. Huset skal bli skinnende rent neste gang jeg kommer hjem:P