onsdag, november 07, 2007

Cathrine sparer penger?

I dag tok jeg og PK oss en tur på svingen. Jeg skulle egentlig bare ha meg litt shampo og sån, men når jeg kommer opp får jeg en briliant idè. Jeg kikker gjennom tilbudsavisa for å se om jeg finner noe interessant. Og det gjorde jeg. Jeg fant ut at det var 10 kr marked denne uka, og tenkte kanskje jeg skulle gjøre meg nytte av det! Og det gjorde jeg. Jeg kom ut med følgende ting til 10 kr:

2 stk Billys pizza
1 stk porsonspakke grandiosa
1 stk Olden Boble
1 pk coco top pakke
1 pk minigullerøtter
1 pk nitedals hjelpestikker
1 pk halvstekte ciabatta
1 pk snack a Jacks.

Fort regnet blir jo dette 90 kr. Åh. Jeg gjorde jo et kupp. Det var jo på tilbud alt sammen. Og alt var ting jeg ikke en gang visste at jeg trengte! Fantastisk?

Vel nede på rommet begynte jeg å tenke. Flere og flere spørsmål dukket opp i hodet mitt: "Liker jeg snack a jacks", "kommer jeg noen gang til å spise porsjonspakke med grandiosa", "Vil jeg noen gang steke de ciabattaene", "rekker jeg å spise opp minigullerøttene før de blir stygge".
Mitt hovedspørsmål er egentlig: "Sparte jeg, eller sløste jeg penger på å kjøpe så mye på tilbud?"

8 kommentarer:

JC sa...

Haha, dette hørtes veldig kjent ut.. Velkommen iblant meg :)

Anonym sa...

Hehe. Du e genial.

janki

Anonym sa...

Jeg liker at du har begynt å reflektere. Du begynner å bli voksen, kjære Cathrine....
PS jeg heller mot at du sløste bort 90 kroner...
Klem

palmakristin sa...

pengesparing på høgt nivå sei nok ej! ej skulle heller ikkje ha nåke særli, men de blei litt pengebruk på mej me for å sei de sann :P

Anonym sa...

Jeg vil vel si at du lot deg rive med av tilbudsflommen. ALt i alt tror jeg ikke du sparte noe, men jeg er enig med mamma at det er positivt at du faktisk begynner å reflektere over dette.
PS hvis du sliter med å spise opp kokosbollene og de holder seg til jul kan du ta dem med hjem til meg.

Anonym sa...

mhm. Kenn va det som sa ej! va sunnmoring

Cathrine sa...

og hvem er du anonym? Jeg tror forresten ikke en sunnmøring hadde kjøpt så mye crap...

Anonym sa...

Så var det den lovte oppdateringen....