onsdag, mars 18, 2009

En fantastisk kveld

I går kveld hadde jeg en sykt bra kveld. Jeg har nesten ikke ord, men har heller ikke så bra bilder, så dere må nok ta til takke med litt av hvert.

Det hele begynte sist uke da jeg satt på jobben og hørte på radio 1. Der reklamerte de for gjennåpningen av folketeateret der det skulle være gratiskonsert med Postgirobygget, gratis mat og fyrverkeri. Siden jeg er så glad i gratiskonserter tenkte jeg: "Ja, hvorfor ikke. Blir sikkert kult" Jeg fortalte det til Ruthi, og ho var gira.

Dagen nærmet seg og vi fant ut at vi kunne jo finne på noe før åpningen, siden den ikke begynte før kl 22, så jeg dro opp på fjellhaug der vi laget en mislykket rullekake med banankrem. Grunnen til at den ble misslykket kan jo ha noe med at miksmasteren ville ikke vispe eggedosisen stiv, så vi måtte ty til muskelkraft. Ære være Johan og Lene som pisket eggedosis og krem mye bedre enn miksmasteren. De er ordentlig miksmastere de=)
LArs-Petter som ikke var så glad i maten åpnet måltidet med å lese et bibelvers: "Den som spiser, skal ikke se ned på den som ikke gjør det. Og den som ikke spiser, skal ikke dømme den som spiser. Gud har jo tatt imot ham." Rom 14,3.

Så begynte klokken å nærme seg og vi fikk med oss en flott gjeng ned på konsert. Når vi kom ned spiste vi gratis pølser og drakk gratis cola/vann. Dette var grunnen til at Lars Petter var med ned, så han var storfornøyd=)


Så begynte konserten! Det var en flott konsert med mye god sommerstemning.

Så skulle det være fyrverkeri. De hadde reklamert med "oslos råeste fyrverkeri noen sinne", men jeg tenkte med meg selv at de kunne det med å skryte. Jeg forventet 2 små batterier som poffet
opp i været, men da plutselig Mamma mia begynte å ljome utover Youngstorget ble jeg bare mer og mer målløs. Maken til fyrverkeri har jeg aldri sett. Det var så sykt. Alt passet til musikken og det var helt sykt. Da mamma mia var spilt ferdig var alle mektig imponert og jubel spredte seg bland publikum, men da kommer enda en abba sang med mer fyrverkeri. Jeg tror fyrverkeriet varte i 10 min og 4-5 abba sanger ble spilt. Og det hele ble avsluttet med et fyrverkeri av et fyrverkeri akompangjert (er det noe som heter det?) av "The Winner Takes It All" FANTASTISK!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så bra! Var det bedre enn fyrverkeriet i Paris?

Henriette sa...

Ble faktisk enda mer misunnelig nå når jeg så filmen. Både gratis mat og fantastisk fyrverkeri. Jaja, noen fordeler skal man ha ved å bo i tigerstaten!

Ruth Iren sa...

Eg kjente ein trang t å ønska folk rundt meg godt nyttår.
Men dette e d syyygaste fyrverkerie eg någen gång har sett! Virkeligt

Anonym sa...

Ja, det var faktisk helt sykt!! Så sinnsykt fint! MINST 100 nyttårsaftner på en gang. (selv om jeg bare fikk med meg slutten av rakketene, var det fantastisk)!

Torbjørn sa...

Og det vi ser her på filmen er jo fra ca midten av hele greiene, fra nå av ble det bare heftigere og heftigere!

Jeg lånte litt bilder;)

T