mandag, mars 30, 2009

Ode til hestehoven!

I en skråning like før Holmlia Stasjon
så jeg et tegn til litt vårlig vegitasjon
Der så jeg tegn til en liten gul blomst
ikke bare en, men en hel sammenkomst.

De kjempet seg opp mellom gjørme og jord
Uten å få et eneste oppmuntrende og godt ord
Men de gav meg et håp om at våren er på vei
og at vinteren er slutt, den er jeg så lei!

Ja, på et tog mellom Spydeberg og Nationalteateret stasjon
(dette bare som en liten tileggsinformasjon)
så jeg årets første tegn til vår
Dette kommer til å bli et heidundranes år.

Hey Vår, vår hey. Vår du e heilt Okay!

5 kommentarer:

Janki sa...

Flott dikt;)
Kjipt at det har blitt vinter igjen.
Ej e så lei slaps!

Ruth Iren sa...

Bra Cathrine! du e heilt rå på å dikta me rim!

Gamlefar sa...

Nå ble jeg imponert

Mum sa...

Ja, takk og amen!

palmakristin sa...

aa, so flinke du e! ej e reint imponerte ;)