søndag, mars 08, 2009

Om å være ordentlig redd

Ruthi, Dila, MAriann og jeg er på besøk hos ELisabeth og Mari i Kristiansand. Vi sitter rundt bordet og spiser fruktsalat og snakket om Heath Ledgers selvmord, og hvor ekkel hans rollefigur var i den siste Batmann filmen.


Med et begynner Mariann å skrike, jeg tenker at hun sikkert bare skal skremme oss, men når jeg kaster et blikk bort på henne ser jeg frykten lyse ut av øynene hennes. Jeg setter selv i et hyl, det samme med Mari, Ruthi og Dila. Vi kaster oss bakover alle sammen, gjemmer oss bak stoler og alt vi kan finne. Mari river med seg en isskål i farten som faller på bakken å knuser.


Så kommer latteren. Det viser seg at det Mariann har sett i vinduet bare er en gutt i på skolen til EB og Mari som kom for å si hei eller noe. Han fikk seg nok en god latter han ja.


Men fyttig, så redd har jeg aldri vært, og slik redsel som jeg så i øynene på Mariann har jeg heller aldri sett.

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha,for en opplevelse! jeg fikk nesten dotter i ørene av dere!syke,syke mennesker! Det var ikke bare en gang det skjedde heller:)

Anonym sa...

You ain't seen nothing yet

Ruth Iren sa...

Pulsen va høge og halsen blei såre =P

palmakristin sa...

haha, dokke e en herlig gjeng!
haape dokke he de flott, savna dokke alle i hop!