onsdag, desember 06, 2006

Heldagsprøver

Jepp.. da er jeg akkuratt ferdig med en liten heldagsprøveperiode... Den var bare 2 dager da, så den var ikke så lang, men men.. På tirsdag hadde jeg heldagspørve i sidemål. Altså gaudanorsk.. Vi hadde ikke noe spessielt å forbrede oss til, så vi tenkte vi skulle se en film med norsk tekst i stede, men siden ingen filmer er tekster på gaudanorsk, så hjalp jo ikke det meg så veldig.. men det hjalp jo de som har gaudanorsk til hovedmål da...
Gaudanorsktentamen gikk faktisk over all forventning.. jeg skrev oppgaven "skriv en novelle eller et eventyr om en måneskinnstur i juleferien". Det var faktisk veldig gøy, selv om jeg er litt redd for den rettskrivingen..:S

Men i dag var det tentamenen jeg har gruet meg til i hele år.. Tysk...:S skal liksom lille meg klare å skrive en hel masse på tysk? Nei, tror ikke det. men likevel må jeg ha tentamen i det..:S For å forbrede oss til denne tentamen så vi film igjen.. Denne gangen med tysk tekst.. Jeppda.. tror det hjalp masse..:P menmen...
Tentamenen handlet om jul, så det var jo koselig, det som ikke var fullt så koselig var at vi måtte oversette 3 sider før vi begynte å skrive stil.. Dette tok lang tid, så det var ikke jeg ferdig med før kl 12... Og da var hjernen min så sliten at den ikke klarte å skrive så mye mer.. Så stilen min ble en side. Jeg tror ikke et verb var riktig bøyd.. Jeg hadde ikke analysert 1 setning og jeg måtte skynte meg å føre inn... dette var jeg ferdig med 2 min før vi skulle levere, så jeg hadde ikke tid til å se over.. så det ble nok en eksepsjonell tyskstill.. Men jeg prøver å se lyst på det.. Bare en tentamen i tysk igjen i hele mitt liv, og forhåpentligvis ingen eksamen..:D

9 kommentarer:

Anonym sa...

hehe, gaudanorsk, som ej går ut ifra betyr nynorsk e dumnorsk. selv om ej snakka d litt sjøl..e d mongo å skrive nynorsk..jeje..tysk ist sehr morrogesamt, no doubt..fantastiskt aklig bilde til teksten forresten:P

Cathrine sa...

jupp. Gaudanorsk = Nynorsk = dumnorsk.
Bildet pga at jeg er glad for at tysktentamen ist gefinished..:P

Anonym sa...

Jaja, det er godt med alt som er unnagjort. Ellers synes jeg du tar sjanser som snakker dritt om nynorsk når du bor der du bor.

Anonym sa...

Goten tag!
Ich habe angst! Varum hast du nicht deinen arbeiten macht?.....
Jeg gleder meg på dine vegne at du er ferdig med tysktentamen.

palmakristin sa...

tysktentamen fælt?? forstår dej ikkje ej asso.. ha gleda mej lenge til å oversette fantastisk mongotysk til teitnorsk (asso bokmål) å skrive stil.. desverre kan ikkje ej helder tysk, so ej kankje forstå at de skulle ha gått altfor bra.. menmen,. berre en tentamen ijen!

Cathrine sa...

Jeg har da gjort arbeidet mitt. hva er d jeg liksom ikke har gjort???

Anonym sa...

ingen kommentar..

HAHAHEAHEAHEAHHAEHEHAEHE DU TRODDE DU SKULLE FÅ KOMMENTAR DU!!! HAEHAHEAEH HAHA SÅÅ SMART OOOOO HAEHA EIIIIIIIIID STÅÅLEID HEAHEAHAE ZINDE NuuuB

Anonym sa...

Ej berre tollja....:)

Anonym sa...

det er såååå deilig å være ferdig med tysk, cathrine. aaaldri mer tysk:P hehe! det går nok bra!! nynorsk er dumnorsk ja. skjønner ikke vitsen..