mandag, november 27, 2006

Etiske spørsmål angående julen..


Jeg har vært i en debatt på skolen min den siste tiden, når er det greit å begynne å pynte til jul? Jeg for min de gleder meg så sinnsyk, så jeg pyntet til jul på fredag.. Bilde er fra vinduet mitt.

Jeg har også hørt på julemusikk hele helgen.. Det er koselig.. jeg gleder meg kjempemasse til jul og ser derfor ikke problemet med å begynne å pynte og forbrede meg til jul... Hva er galt med d?? Hva mener dere andre? Er det bare jeg som er rar? Jeg gleder meg til julen og er stolt av det!

En ting til, er det greit og drikke julebrus, spise julegodt og julekaker før 1. desember? Det synes jeg også er helt greit..

11 kommentarer:

palmakristin sa...

når nettene blir lange, og kulda setter inn... ;) ej gler mej til jul!! ej synst de e heilt greit at du pynta å sann ej =) ej drikke ikkje julebrus eller spise julemarsipan før desember, men julekake å pyting å julesanga e heilt fint.. men ikkje i oktober!! kos dej vidare me førjulsstemninga du ennen min ;)

Anonym sa...

det går greit å begynne å små pynte litt helt i slutten av november, men ikke så mye før synes jeg. men spise pepperkakedeig og høre på julesanger er fullt lovlig:) hehe! og julebrus funker også fett;)

JC sa...

Ååå, så koselig rommet ditt var...! :)

Anonym sa...

Nå snakker vi om en skikkelig aktuell bloggedebatt. Desverre kom det ingen førjulsstøtte fra Spydeberg

Anonym sa...

Hei.
Jeg kan trøste deg med at nabo (Frøyna) har også starta med å pynte til jul. Det henger 3 adventsstjerner i vinduene og lyser mot Øvre Damvei 21.....

Anonym sa...

Rommet ditt var kjempekoselig, ja:)Men jeg synes ikke det er et etisk spørsmål,da.. jul er det bare å feire, når det er på den måten synes nå jeg:)eneste problemet er at du kan bli lei jula før den har begynt.. det hadde jo vært litt dumt:) men jeg er personlig mer fan av og starte jula tidlig enn å dra den ut langt ut i januar:) eller lenger..

Anonym sa...

Jeg har de siste årene prøvd å være streng, og vente med alt som har med jula og gjøre til desember, men i år begynte vi å øve inn julesanger i september, så nå har jeg gått alt for lenge og ventet på jula. I dag kjøpte jeg pepperkakahus, har også hørt på julemusikk lenge:)

Henriette

Cathrine sa...

Så bra at det ikke bare er jeg som tjuvstarter på julen da..:D nå ble jeg glad... også jenny: Jeg tror ikke jeg klarer å bli lei julen på en mnd.. da får jeg heller ta meg en pause midt i desember..

Anonym sa...

syns jula begynne me engang julebrusa kommer ej:P så no har den vart i 2 måna snart:P jerra, GOD JUL folks

Anonym sa...

Jula kan man feire så lenge man selv ønsker. Jeg har allerede leta etter julestemmningen en stund, men føler at jeg er på gli nå. Han er der snart!

Anonym sa...

Hei.
Jeg gleder meg også til jul...:) og til å møte deg...:)
og erte deg...:)